Discussie: Korte hbo-opleiding
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 januari 2017, 11:40
tunux tunux is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juni 2011
Berichten: 2
tunux is on a distinguished road
Standaard Korte hbo-opleiding

Goedendag,

Ik zit met het volgende.

Ik heb onlangs een mbo4 opleiding afgerond. Hier heb ik 4,5 jaar over gedaan dit omdat ik een fulltime baan heb en dus mijn opleiding in de avonduren heb moeten volgen. Ik heb geen klassikale lessen gehad, de gehele opleiding was volledig vanuit huis met uitzondering van mijn stage.

Na wat wikken en wegen heb ik onlangs besloten verder te willen gaan met studeren. Nu is het zo dat ik bij mijn huidige werkgever uiterlijk eind 2018 weg moet (defensie).
Ik ben dus op zoek naar een hbo variant waarin ik minimaal 12 maanden en maximaal 16 maanden kan studeren om vervolgens op zoek te gaan naar een baan buiten defensie. Zijn er hbo varianten waarbij het mogelijk is om bijvoorbeeld alleen je propedeuse te halen? Of raden jullie iets anders aan.
Indien mogelijk zou ik buiten defensie wederom verder willen gaan met studeren, echter vind ik het zonde om tot eind 2018 stil te gaan zitten, het is helaas niet meer mogelijk om in die periode nog een volledige bachelor opleiding te voltooien aangezien ik de opleiding wel afgerond moet hebben voor eind 2018.

Ter info; Momenteel ben ik 29 jaar.
Met citaat reageren