Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 september 2016, 13:40
Stephanie22 Stephanie22 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2016
Berichten: 2
Stephanie22 is on a distinguished road
Post Feedback op je sollicitatiebrief

Hoi Lenne,

Ik heb je brief doorgelezen en eigenlijk mis ik een stukje met daarin antwoord op het volgende: 'Waarom heeft juist deze functie je interesse getrokken?' en ook 'Waarom wil je graag bij dit bedrijf werken?'.

Naar mijn mening noem je daarnaast in eerste alinea te veel taken die je uitvoert. Ik zou eerder aangeven dat je al ervaring hebt als administratief medewerkster. Je kunt best een aantal belangrijke taken noemen, maar noem niet alles. Vergeet niet dat je dit als het goed is ook al vermeld in je CV. Hier kun je namelijk ook je werkervaring toelichten.

In de laatste alinea vertel je welke goede eigenschappen je hebt en waarom je geschikt bent voor de functie. Lijkt me prima, maar waaruit blijkt dat jij bijvoorbeeld in een stressvolle situatie effectief kan werken? Bij alles goed onderbouwen waaruit dat blijkt!

Verder zou ik nog even je spelling checken. Ik zag een paar kleine foutjes zoals in de zin: 'Taken die ik graag wilt uitvoeren en tot eigen willen maken'. Beter zou naar mijn mening zijn: Dit zijn taken die ik graag zou willen uitvoeren en me eigen wil maken.

Hopelijk kan je hier wat mee!
Succes,

Stephanie
Met citaat reageren