Los bericht bekijken
  #20  
Oud 25 februari 2011, 18:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Ik begrijp je volkomen Strebertje en zit in een soortgelijke situatie. Ik heb het vroeger erg slecht gedaan op de middelbare school en had vrijwel geen toekomstperspectieven, totdat ik besloot dat ik er genoeg van had en mijzelf volledig stortte op een studie. Inmiddels ben ik afgestudeerd en sta ik voor de keuze te promoveren (want: status!) of weer onderaan de ladder te beginnen in het bedrijfsleven (want: carriere/geld!).

Aangezien je zelf hebt aangegeven dat je niet wil promoveren en bovendien lang geen werk hebt gehad, denk ik dat je nu de juiste keuze hebt gemaakt. Een baan, ook al is het onder niveau, is alsnog beter dan geen baan. Het laat zien dat je aan de slag wil en niet je neus ophaalt voor wat minder deftig werk. Bovendien verlicht het de financiele situatie thuis. Wel zou het verstandig zijn als je actief blijft doorzoeken naar de baan die je wel ambieert. Het zou erg jammer zijn als je het hier bij zou laten. Niet omdat je huidige baan perse stom werk is of geen status heeft, maar omdat je duidelijk potentie hebt en niet voor niets hebt gestudeerd.

Laat die negatievelingen hier trouwens maar zeiken. Iedereen die serieus te maken heeft gehad de kwestie 'wat wil ik' vs 'wat wordt er van mij verwacht' en de bijbehorende 'rat race' zal begrip hebben voor je probleem.
Met citaat reageren