Los bericht bekijken
  #4  
Oud 29 juli 2010, 15:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd om met VMBO-TL naar HBO Commerciële Economie te kunnen gaan (23 j

Hoi Orry,

Ik vind het verstandig dat je nog een opleiding wilt gaan doen, want je vergroot daarmee je kansen op de arbeidsmarkt. Maar mij is nog steeds niet duidelijk waarom je hbo wilt gaan doen. Is het omdat je vrienden dat nu ook doen? Je kunt toch ook met een mbo-opleiding beginnen en daarna doorstromen naar een hbo-opleiding? Je gevoel zegt dat je het wel aankunt, maar feit is dat je al twee keer (net niet) bent geslaagd voor de 21+ toets.

Je hebt potentie schrijf je, maar je vindt het moeilijk om keuzes te maken. Ik denk dat dit vooral komt omdat je niet precies weet wat je wilt. je hebt je doelen nog niet helder. Hoe ziet jouw droombaan eruit? Heb je daar echt hbo voor nodig?

Wil je echt per se direct naar het hbo, dan zit er niets anders op dan weer aan een 21+ toets deel te nemen. Je zult dan wel je schrijfvaardigheden moeten verbeteren. In de boekhandel en bibliotheek vind je verschillende goede oefenboeken die je daarbij kunnen helpen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren