Los bericht bekijken
  #15  
Oud 25 oktober 2006, 21:14
Crescens Crescens is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 27
Crescens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie

Hee hoi,

Hieronder je brief met aanpassingen. Je brief heeft nu meer vorm dan eerst. Maar wees niet snel tevreden: een sollicitatie moet voor je gevoel af zijn. Dus blijf kritisch kijken.

Geachte heer Achternaam,

Met groeiende belangstelling nam ik maandag 16 oktober j.l. deel aan de informatiebijeenkomst. Graag solliciteer ik naar politiekundige-bachelor, niveau 5. Hieronder motiveer ik mijn sollicitatie.

Het geschetste beeld van het politiewerk en opleiding was mij na afloop van de informatiebijeenkomst volledig duidelijk. Het afwisselende en uitdagende werk onder vaak snel wisselende omstandigheden, het werken ín én vóór onze samenleving, het contact met mensen en bijdragen aan een veilig Nederland spreken mij enorm aan.

Ook de leervorm – de combinatie van leren en werken – spreekt mij erg aan. Ik ben zelf ondernemend en actief. Geleerde theorie direct omzetten en toetsen in de praktijk ligt mij daarom goed. Bovendien kan ik via deze leerroute sneller bijdragen aan een algemeen gevoel van veiligheid. Aan dit sociaal belang hecht ik grote waarde. Ook waardering en respect draag ik hoog in het vaandel. Mede daarom heb ik veel bewondering voor de Nederlandse politiemannen en –vrouwen.

Het hele traject zie ik als een grote uitdaging die ik graag aanga! Ik hoop op basis van bovengenoemde gegevens in aanmerking te komen voor de voorselectie..
Met citaat reageren