Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 september 2014, 22:44
Loetsj Loetsj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 1
Loetsj is on a distinguished road
Standaard Ongelukkig bij m'n werk. Iemand raad?

Hallo

Ik ben 23 jaar oud en ik kom net van school. Ik heb een Master Taal- en Letterkunde Nederlands - Engels aan de K.U. Leuven. Net nadat ik afgestudeerd was heb ik werk gevonden als leerkracht secundair onderwijs. Ik heb nu een job voor een jaar, full time.

Veel mensen zullen nu zeggen: 'Oh, prachtig! 20 uur lesgeven per week en je bent er van af.' Voor mij voelt het echter heel anders. Ik vind er namelijk helemaal niks aan. Ik heb nu drie weken als leerkracht gewerkt en ik wil absoluut stoppen. Dit is gewoon niks voor mij. Het ergste is, dat ik eigenlijk niet weet waarom. Ik zal een poging doen om te beschrijven wat ik voel.

Ik word echt ongelukkig van hetgeen ik moet doen. Deze job biedt voor mij absoluut geen uitdaging. Ook het feit dat wanneer ik thuiskom ik opnieuw kan beginnen met voorbereiden etc. vind ik verschrikkelijk. Ik heb het gevoel dat mijn werk nooit gedaan is en altijd op mij ligt te wachten. Verder vind ik het gewoon enorm nutteloos en betekenisloos werk. Ik voel me er gewoon slecht bij. Ik heb al vaak dingen tegen mijn zin gedaan en op mijn tanden gebeten, maar dit wil ik echt geen dag langer doen. Ik heb zelden geweend maar zet hier nu ergens een kind dat aan het schreien is en ik zet mij er langs.

Doorheen mijn studie heb ik mij ook meer en meer gerealiseerd dat ik veel liever met mijn handen werk. Ik zou graag automechaniek of iets dergelijks studeren. Verder zou ik echt graag een job willen waarmee ik 'onder de mensen kom'. Iets waarmee ik op de baan ben, waardoor ik een zekere vrijheid heb. Ik wil in ieder geval zelfstandig of zelfstandige zijn. Ik ben bereid om erg hard te werken, maar dan wil ik ook ergens 'aan' werken, ergens aan bouwen.

Anderzijds zou ik ook wel graag iets met mijn diploma doen. Ik zou graag een bureau oprichten dat zich bezig houdt met taal. Dat wil zeggen: bijlessen, vertaling, correctie van teksten etc. Het zou echt perfect zijn als ik door de dag kon gaan werken en 's avonds half-zelfstandige zou kunnen zijn. (In bijberoep).

Ik weet echter niet meteen een jobs of scenario's die die mogelijkheden bieden. Hebben jullie raad of een idee? Wat moet ik doen? Gewoon doorwerken en zou weinig mogelijk tijd in mijn werk steken? Ik weet het niet meer.
Met citaat reageren