Los bericht bekijken
  #3  
Oud 16 mei 2009, 14:18
colorito colorito is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2009
Berichten: 2
colorito is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Bijstandsconsulent

Bedankt Selwyn voor je goede feedback. Ik heb er nog even naar gekeken en heb het volgende nu op papier gezet:

Bij het zien van de vacature Bijstandsconsulent op uw website, werd ik meteen enthousiast. De functieomschrijving spreekt mij zeer aan, daar ik grote interesse heb in het werken met verschillende doelgroepen. Daarnaast vind ik het aantrekkelijk dat er ik in deze functie in aanraking kom met een breed scala aan taken.

Tijdens mijn zes maanden werkstage bij Walt Disney World in Orlando, Florida, ben ik in aanraking gekomen met personen uit verschillende culturen. Door het contact met deze mensen is mijn wereld vergroot, waaronder ook mijn interesse in andere culturen. In mijn persoonlijke en zakelijke omgeving ben ik te typeren als iemand met een luisterend oor, die tevens altijd klaar staat voor andere mensen. Dit is ook gebleken tijdens mijn periode dat ik werkzaam was als Thuishulp bij Thuiszorg West-Brabant. Voor mij is het een grote uitdaging om mensen te helpen wanneer zij dat het meest nodig heb. Ik ben sociaal en communicatief vaardig, kan goed relativeren en analyseren. Tijdens diverse stages is gebleken dat ik geen persoon ben die snel opgeeft, erg leergierig ben nieuwe uitdagingen met beide handen aanpak. Verder pak ik technische onderdelen snel op, daar ik altijd al interesse heb gehad in diverse computersystemen.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden om als Bijstandsconsulent bij u te werken bespreken. Mocht u daar op korte termijn geen mogelijkheden voor zien, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige mogelijkheid.


Ik zit zelf nog te twijfelen over de eerste alinea. Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Dus zou graag weer feedback mogen ontvangen...
Met citaat reageren