Los bericht bekijken
  #7  
Oud 21 februari 2013, 13:13
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Werk vermelden wat je niet gedaan hebt is hoe dan ook een slecht plan. Daar kan ik allerlei argumenten voor gaan opnoemen, maar ik denk dat je zelf ook weet dat het niet de manier is. Je houdt je wergever voor de gek en dat is nooit een goede basis. Focus je op de dingen die je wel hebt en wel gedaan hebt. Want daarmee kan je jezelf echt verkopen. 3 diploma's op zak? Ik vind het klasse!

Inschrijven bij uitzendbureaus kan altijd. Laat het verleden los. Geef aan wat je kan en wil, je hoeft daar echt niet uit te leggen wat er in het verleden was. Je hebt een gat in je CV en wil nu wel werken. Daar gaat het om. Waarschijnlijk vragen ze niet eens naar de reden van het gat.

Laat verhalen over depressies etc achterwege, ook bij een eventueel sollicitatiegesprek. Daar maak je niet echt een goede indruk mee. Ze mogen nooit direct vragen of je een depressie gehad hebt. Als het niet anders kan, probeer het gat in je CV dan een positieve draai te geven. Ik weet niet hoe groot het gat is, maar bijvoorbeeld: na de studies niet meteen begonnen met het zoeken van een baan en een paar maanden vrij genomen. Toen goed nagedacht over wat ik voor baan wilde (heel normaal antwoord) en daarnaast veel tijd besteed aan "hobby". Nu op het punt gekomen dat ik graag wil werken als "functie waar je naar solliciteert". En daarvoor ben ik begonnen met "vrijwilligerswerk/cursus". En nu zit ik hier.

Succes! Het is een moeilijke periode, maar door aan de slag te gaan te blijven schrijven en jezelf te ontwikkelen/ plan te maken hoe je aan die baan komt gaat het eens lukken!
Met citaat reageren