Los bericht bekijken
  #9  
Oud 21 mei 2013, 16:40
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marieke,

Het gesprek ging op zich goed. Helaas ben ik niet uitgenodigd voor de volgende ronde.

Voor mij was het nieuw om met iemand van een werving- en selectiebureau een gesprek te hebben. Zelf had ik een paar keer het idee dat ik daardoor minder op de inhoud van de functie kon ingaan wat uiteindelijk jammer was want dat was wel de motivatie om me niet uit te nodigen voor een vervolggesprek/ voorstelgesprek bij de organisatie zelf. Ik ben werkzaam in een branche waar ik geen opleiding voor heb gedaan, voor deze functie hadden ze liever iemand met een sterkere theoretische achtergrond.

Wat wel fijn was om te horen is dat ze wel enthousiast over me waren. Ze vervullen regelmatig functies waarbij ze juist iemand zoeken die breed georiënteerd is en zich snel in nieuwe materie kan verdiepen. Ze houden m'n cv dan ook graag in hun bestand en ze hebben gezegd dat ik niet vreemd moet opkijken als ze me bellen.

Waar ik nog even over zit te denken is of ik nog een mailtje zal sturen waarin ik aangeef dat ik in het gesprek juist het idee had dat ik m'n vakinhoudelijke kennis tijdens het gesprek niet voldoende over het voetlicht heb kunnen brengen omdat ik een paar keer als antwoord heb gekregen: Tja, dat is wat te inhoudelijk; dat is iets wat je in een volgend gesprek zou moeten vragen want dan zit er iemand van de afdeling waar je komt te werken aan tafel.

Of zou dat zuur over komen? (Ben ik niet hoor. Ben eigenlijk best tevreden dat ik voor het eerst in het Engels gesolliciteerd heb, in een voor mij nieuwe sector en dat ik meteen uitgenodigd ben voor een gesprek en dat ik feedback krijg waaruit ik mag opmaken dat ze me heel goed zien functioneren in de sector maar dat er voor deze functie sterkere kandidaten waren.)
Met citaat reageren