Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 januari 2011, 11:17
mghgjk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben geen expert maar wat ik begrijp is dat diplomas behaald op reguliere hogescholen in Nederland zijn erkend in hele europa omdat ze door de overheid, lees, (Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap, OCW) herkend zijn.

Als deze diplomas geldig zijn of niet in de rest van de wereld is een kwestie van dat afzonderlijk per land nagaan, want ik kan me tocht wel voorstellen dat elke land buiten europa anders die geregeld heeft

Maar dat is ook het geval van vele thuisstudies en de behalde diplomas via de LOI en NTI, ze zijn wel door de OCW herkend, nu de vraag is als het geen afwijkende regels hierover gelden voor hun geldigheid binnen of buiten europa.

Wat ik wel weet is dat buiten europa in vele culturen, die papier (diploma) allen maar als een richtlijn word gebruik om iemand aan te nemen, als je een diploma heb, word je kennis en praktische vaardigheden getoets. en als je daarin slag je word aangenome anders niet.

In andere woorden ze geven je de kans om te laten zien wat je kan, de redenering van ervaring word weinig nooit gebruik omdat die geen garantie van competentie is.

Je kan wel ervarend en incompetent zijn, onervaren en incompetent ook, maar je kan ook een onervaren en competente werknemer zijn, en deze kans laten vele bedrijven in het buitenland niet missen.

Ik vind dat de redeneren om mensen te laten zien wat ze kunnen verstandiger is dat op een papier en een paar jaar ervaring 100% te vertrowen. Daarnaast in het buitenland worden jonge mensen niet minder betaald voor dezelfde werk dat ouderen doen. Dit word in het buitenland gezien als grof uitbuiting, het is als vrouwen of buitenlanders minder te betalen voor dezelfde werk dat mannen of outochtonen doen omdat ze allen mannen of autochtonen zijn.

Ik hoop dat je aan dit wat heb.
Met citaat reageren