Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 november 2014, 11:22
Joke85 Joke85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2014
Berichten: 1
Joke85 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief bibliotheekassistente

Beste,

Bij deze zou ik graag solliciteren voor de functie van bibliotheekassistente.
Ik heb altijd graag in bibliotheken vertoeft. Het is een rustige ruimte vol boeken met mooie verhalen of bronnen van ongekende wijsheid. Sinds ik een e-reader heb kom ik er iets minder vaak maar soms heeft het mijn voorkeur om een boek vast te houden. En als mama van twee kindjes (4,5 en 2 jaar) is de bibliotheek de ideale manier om hen wegwijs te maken in de wereld van de boeken.

Zoals je kan zien op mijn cv (zie bijlage) ben ik het laatste jaar niet aan het werk geweest. Wij hebben besloten dat ik thuis zou blijven om voor de kindjes te zorgen. Maar ons jongste gaat binnen een halfjaartje ook naar school en dus ben ik weer begonnen met solliciteren.

Toen ik de functie van bibliotheekassistente tegen kwam in mijn zoektocht was ik meteen geďnteresseerd. Ik kan goed omgaan met alle mensen, ik probeer altijd mensen in nood te helpen (of het nu een dame helpen oversteken of een kindje die valt is) en ik ben altijd vriendelijk.

Door mijn opleiding “(naam opleiding)” ben ik bekend met de informatica software en spreek ik het nodige mondje Frans (in zoverre dat dat nodig mocht zijn in deze functie).

Ik heb weliswaar geen getuigschrift van de initiële opleiding Bibliotheek-, Documentatie- en Informatiekunde maar ik ben bereid de opleiding te volgen.

Ik hoop dat ik mijn motivatie verder mag toelichten in een persoonlijk gesprek,

Met vriendelijke groeten,
(mijn naam)

Bijlage : curriculum vitae

Graag opmerkingen van jullie kant aub. Bedankt!
Met citaat reageren