Los bericht bekijken
  #2  
Oud 23 april 2007, 19:28
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollitatie van een HRM-studente naar een stage plaats.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dromenlies Bekijk bericht
Vandaag zag ik voor het eerst een vacature die mij aansprak. Ik heb hiervoor nooit eerder een sollicitatiebrief geschreven.
Hoi Dromenlies,
http://www.carrieretijger.nl/carrier...rief-schrijven Hier kun je meer informatie vinden over hoe je een goede sollicitatiebrief schrijft. Daar heb je waarschijnlijk wel wat aan!

Citaat:
Echter maakte mijn hart een sprongetje bij het lezen van de vacature
Vind ik een leuke zin!

Citaat:
Mijn drive in het leven is het aangaan van uitdagingen. Ik hoop met mijn HRM-stage een uitdaging aan te gaan die bepalend zal zijn voor de rest van mijn carrière.
Het woord 'uitdaging' is nogal een cliché. Misschien kun je iets anders bedenken?

Citaat:
Graag stel ik mijzelf beknopt aan u voor. Mijn naam is XXXX en ik ben geboren in Hilversum.
In je brief hoef je je niet zo letterlijk voor te stellen, je naam etc. staat immers in je CV.

Citaat:
Mijn kwaliteiten liggen in het creatief denken. Ik ben een snelle denker die een idee goed kan omzetten in acties. Daarnaast ben ik geordend, goed gehumeurd en spontaan wat vaak als positief wordt ervaren door mijn omgeving.
Dit gedeelte is vrij algemeen. Kun je een voorbeeld geven, waaruit blijkt dat je over deze eigenschappen beschikt?

Wat ik nog mis in je brief is waarom je op deze plek stage wil lopen. Wat lijkt je er zo leuk / leerzaam / passend bij je studie aan?

Succes!
Met citaat reageren