Discussie: Open sollicitatie
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 oktober 2010, 21:27
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik vind je brief niet slecht, maar ik denk dat hij nog beter kan.
Een paar opmerkingen.
Je schrijft dat je Nederlands redelijk goed beheerst, maar voor een vaste baan is misschien méér nodig. Hoe ben je van plan je Nederlands te verbeteren? Volg je daar een officiële cursus voor, ben je bezig met zelf studie, wat is je einddoel? Ik zou daar, op een uiterst positieve manier, iets over vermelden. Bv ik volg de cursus .... zodat ik over een half jaar .... niveau heb.

Het is niet c.v. maar gewoon cv

'Echt mijn ding' is spreektaal en ik zou die uitdrukking niet in een sollicitatiebrief gebruiken. Bv: Bovendien kwam ik er tijdens mijn stage achter dat ik het werken op een kantoor heel erg leuk vind. Ik heb gemerkt dat ik goed met mensen kan omgaan en ik vind het een uitdaging om hun problemen op te lossen. Of iets dergelijks.

"De functie van assistent-makelaar zie ik als een ideale start van mijn carrière als makelaar-assistent." Deze zin snap ik niet goed. Is er een verschil tussen assistent-makelaar en makelaar-assistent? Ik weet hier niets van; alleen als er echt een niveau verschil is klopt deze zin.

Ik zou niet schrijven dat je alles wel wilt doen, want je hebt een duidelijk doel voor ogen. Je gaat toch geen opleiding tot managent-assisstent volgen om vervolgens telefoniste te worden? Ik begrijp dat je wilt laten zien dat je niet al te kieskeurig bent, maar je moet je niet laten afschepen met iets dat je eigenlijk niet wilt. Misschien kun je beter schrijven dat je in een gesprek jouw mogelijkheden in het bedrijf wilt bespreken. Dat is denk ik wat je graag zou willen.

Ik wens je veel succes met je baan en studie.
Met citaat reageren