Los bericht bekijken
  #5  
Oud 26 januari 2011, 22:35
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard

Hoi Midosil,

De lezer prikkelen is altijd moeilijk omdat je je publiek niet kent. Maar wat je wel kan doen ik niet teveel details geven over een bepaald onderwerp, maar daarom je motivatie brief een beetje geheimzinnig. Zelf zou ik bijvoorbeeld heel kort in grote lijnen vertellen over wat voor functie ik had binnen een bedrijf. Functie titels hebben als vervelende bijkomstigheid dat ze heel indrukwekkend maar ook vaak niets zeggend overkomen. Met andere woorden het klinkt heel interessant maar eigenlijk weet de lezer niet wat die functie precies inhoudt. Dit prikkelt en als de toon in je brief goed is en je doet enthousiast overkomen dan zal de lezer ook je CV erbij pakken.

Een ander voorbeeld is heel kort ingaan op grote prestaties. Vertel bijvoorbeeld heel kort dat je veel hebt geleerd door de afgelopen jaren als manager van een afdeling van 12 mensen te hebben mogen aansturen. Of dat je als rechterhand van de financieel directeur veel inzicht hebt gekregen hoe je mensen moet motiveren. Ga dan niet heel gedetaileerd wat je in de functie deed maar zoek juist onderwerpen die mensen aanspreekt, nieuwsgierig maakt of juist prikkelen.

Zie een beetje wat ik met prikkelen bedoel?

Groet,

Pieter
Met citaat reageren