Los bericht bekijken
  #10  
Oud 17 oktober 2008, 10:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe ben je tot de keuze gekomen voor een studie of beroep?

Hoi Hetty,

dit is inderdaad wel een goede vraag. Ik wist al heel lang dat ik iets in de techniek wilde gaan doen, maar wat precies was mij nog niet duidelijk. Nadat ik een keer een studietest had gedaan, bleek dat Bouwkunde voor mij als beste uit de bus kwam. Ik ben nu met deze studie bezig en hier bijna mee klaar (hopelijk in januari).

Maar sinds een jaar geleden ben ik er achter gekomen dat Bouwkunde eigenlijk niet helemaal mijn ding is. Ik wil meer met mijn handen bezig zijn, en niet de hele dag achter kantoor zitten...wat bij dit vak en bij mijn persoontje waarschijnlijk dus wel gaat gebeuren. Maar waarschijnlijk had ik dan ook geen HBO moeten gaan doen. Omdat ik toch bijna klaar was met mijn studie heb ik ervoor gekozen om hem toch af te maken. In dat laatste "twijfeljaar" kreeg ik bij mijn studie een onderdeel dat niets met de studie zelf te maken heeft, maar waar je in het bedrijfsleven wel vaker mee te maken krijgt. Dit onderdeel ging over het schoonmaken van vervuilde grond. Nu ben ik sinds een paar weken gaan zoeken of ik deze kant op kon met bouwkunde, maar dat bleek moeilijk. Omdat ik me hier toch wel verder in wil verdiepen ben ik nu inlichtingen aan het zoeken over de opleiding milieutechnologie en dan in deeltijd (voltijd wil ik niet meer aan beginnen en is financieel waarschijnlijk ook niet meer haalbaar). Dit is wel een opleiding die past bij het beroep dat ik vaag in gedachten heb.

Achteraf gezien is het wel een beetje raar. Als ik over een paar maanden echt de deeltijd opleiding milieutechnologie ga volgen, ga ik mijn vader achterna. Hij zit ook in de milieubussiness...als ik dat nou gelijk had gedaan... :S

Groetjes Karin
Met citaat reageren