Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 januari 2015, 00:57
lhn790 lhn790 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 januari 2015
Berichten: 3
lhn790 is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Goed begin van een brief! graag geef ik je een paar tips.

Allereerst je vraag: meestal staat in de vacature een naam vermeld aan wie je je brief kan richten. Als dit niet het geval is: bel de persoon bij wie je informatie kan opvragen, geef aan dat je geinteresseerd bent en vraag aan wie je de brief kan richten. Voordeel: ze weten gelijk dat ze je brief kunnen verwachten!

Je zinnen zijn wat lang, meestal opsommingen met veel kommas. Dit is trouwens ook verderop in je brief het geval. Probeer dit te splitsen. Sluit een zin af met een punt, begin vervolgens met 'ook' of 'tevens' of laat dit zelfs weg. Voorbeeld:
Het werken als doktersassistent op de afdeling X trekt mij aan vanwege de diversiteit aan werkzaamheden, waaronder het medisch technisch handelen. In het werk als doktersassistent hoop ik tijdens het contact met zorgvragers een bijdrage te kunnen leveren aan het fysieke en psychosociale welzijn van deze patienten.

Daarnaast denk ik dat je in deze brief nog meer kan toelichten waarom je wil switchen. Je geeft al aan dat je dit moeilijk vindt om te verwoorden. Wat soms kan helpen is om met je partner/goede vriend of vriendin te gaan zitten en dit eens aan hem/haar proberen te vertellen. Probeer dit vervolgens samen op te schrijven op een manier die in je brief past. Denk aan: In mijn huidige functie ben ik veel bezig met X. Graag zou ik mij meer verdiepen in Y. Met name beschrijven wat je leuk lijkt aan het werk als doktersassistente, niet wat je minder leuk vond als vpk.

Succes!
Met citaat reageren