Los bericht bekijken
  #2  
Oud 23 november 2009, 18:32
Gast
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Administratief medewerker rechtbank

"Na bijna 6 jaar werkzaam te zijn geweest bij een commercieel logistiek bedrijf, heb ik geen mogelijkheid meer tot doorgroei en ontwikkeling. Ik heb dan ook besloten dat het tijd is op zoek te gaan naar een nieuwe baan welke dichter bij mijn interesses ligt, namelijk de rechtspraak."

Dit is een negatieve motivatie, probeer deze om te buigen in een positieve zin.. niet waarom je niet ergens anders wilt werken, maar juist waarom je bij de rechtbank wilt werken!

"Ik denk een goede bijdrage te kunnen leveren aan uw organisatie, omdat ik over een aantal kwaliteiten beschik die voor de functie van administratief medewerker belangrijk zijn. Ik heb een klantgerichte en resultaatgerichte werkhouding, daarnaast ben ik nauwkeurig, enthousiast, ambitieus en heb ik aanpassingsvermogen."

Misschien dat je dit nog iets verder met praktijkvoorbeelden kan toelichten, zonder meteen je cv te herhalen.. zo lijkt het een beetje een opsomming van de kwaliteiten die jij denkt dat belangrijk zijn. Relateer het aan je persoonlijkheid, of je interesses, of je werkervaring. Je enthousiasme moet wel uit de brief blijken, kijk anders eens op de site, daar staat een heel handig stukje over hoe je aantoont dat je enthousiast bent (bijvoorbeeld door te zeggen dat je een baan of een gerelateerde activiteit met veel plezier hebt gedaan). "Ik vind het fascinerend hoe iets wat zo veranderlijk is toch onze samenleving regelt." -> dit vind ik een hele mooie zin!

Heel veel succes!

Groetjes,
Mariëlle
Met citaat reageren