Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 oktober 2014, 13:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je vraagt om een analyse van de brieven uit een specifieke hoek en ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo 1-2-3 paraat heb of briefschrijvers met een financieel-economische achtergrond doorgaans meer gefocust zijn op concrete werkzaamheden dan briefschrijvers met een andere achtergrond.

Het is inderdaad juist dat veel briefschrijvers tekortschieten in het verkopen van zichzelf. Vaak worden alleen gortdroge feiten aangedragen en that's it. Het is belangrijk dat je kijkt naar wat een organisatie zoekt/belangrijk vindt en vervolgens met concrete voorbeelden aantoont dat je in dat plaatje past. Wat ik vaak zie gebeuren is dat sollicitanten uitgebreid ingaan op hun huidige werkzaamheden, maar totaal geen koppeling maken hoe dit zich dan vertaalt in voordelen voor de nieuwe werkgever. Ook zie ik vaak dat mensen werkervaring opsommen die niet relevant is voor de functie. Dan schrijft iemand bijvoorbeeld dat hij thuis is in bepaalde materie terwijl dat voor de vacante functie helemaal niet relevant is.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren