Los bericht bekijken
  #3  
Oud 14 september 2010, 22:42
vanderv vanderv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 9
vanderv is on a distinguished road
Standaard Bakker Bart

hoi Meneertje H,

Ik hoop dat je de brief nog niet verstuurd heb, want ik heb er een andere mening over dan Stijn. Ik vind het ten eerste voor een 16-jarige een behoorlijk goede brief, waarin je jezelf goed weet te verkopen!

Waarom ik het niet eens ben met het vorige commentaar: naam en vooral leeftijd vind ik bij deze sollicitatie namelijk wel relevant! Bij Bakker Bart zullen ze vooral jongeren aannemen (want kost minder) en het komt gemotiveerd over dat je als 16-jarige een goed gemotiveerde brief stuurt. Dus je leeftijd is hierbij wel een goede vermelding.

Ook kreeg ik juist een glimlachje bij je zin dat je zelf graag bij Bakker Bart komt. Dit zou ik dus ook laten staan!
Om 2 redenen:
- het is iets persoonlijks, waarmee je iets van jezelf laat zien en dus opvalt
- blijkbaar is er iets in Bakker Bart wat je aanspreekt, en waarom je daar solliciteert in plaats van bijvoorbeeld bij de eetcorner van de V&D. Het is een extra motivatie waarom je juist daar solliciteert. Het is tegelijk iets waarop ze nog kunnen doorvragen in een gesprek: waarom kom je er graag? Wat spreekt je aan in het concept of de sfeer van de winkels van Bakker Bart?

Kortom, prima brief.
Met citaat reageren