Los bericht bekijken
  #5  
Oud 10 maart 2016, 14:36
Sellai Sellai is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2016
Berichten: 6
Sellai is on a distinguished road
Standaard

Ik zou de kopjes ook weglaten. In een lange brief kan het misschien handig zijn maar in een korte (sollicitatie)brief is het overbodig en het maakt de brief in mijn ogen rommelig.

"De afgelopen jaren heb ik verschillende rollen ingevuld om te ontdekken dat een ander ontzorgen bij de uitvoering van zijn of haar werkzaamheden nou echt is wat mij drijft. Toen de functie van (………)voorbij kwam kreeg ik hier direct energie van en wil mij dan ook graag als geschikte kandidaat aan u voorstellen." Je zou ook kunnen zeggen: "Een ander ontzorgen bij de uitvoering van zijn of haar werkzaamheden is waar ik energie van krijg. Uw vacature voor managementassistent sprak mij dan ook direct aan. Door middel van deze brief overtuig ik u graag van mijn geschiktheid voor de functie."

"Mijn naam is..." zou ik ook weglaten. Je naam staat in je cv en onderaan je brief.

"Voor alle details verwijs ik graag naar mijn CV in de bijlage." Dit kan er ook uit. Je kunt onderaan je brief verwijzen naar je cv.

"Een nauwe samenwerking is het uitgangspunt van mijn persoonlijke aanpak. Door goed te luisteren weet ik precies wat een ander nodig heeft en zie ik tijdig knelpunten. Als zaken anders lopen dan verwacht, denk ik vanuit kansen en oplossingen en komt mijn improvisatietalent goed van pas." Deze zin vind ik erg goed! Je zou misschien nog een voorbeeld kunnen noemen waaruit je improvisatietalent blijkt.

Succes!

Groet Selma
Met citaat reageren