Discussie: Impasse
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 maart 2014, 02:12
Bor Komorovski Bor Komorovski is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Berichten: 11
Bor Komorovski is on a distinguished road
Standaard Impasse

Ik werk in Luxemburg bij een trustkantoor als manager legal and compliance. Echter, ik begin langzamerhand uit mijn functie te groeien en er is geen ruimte om door te groeien. Ik heb geen uitdaging meer en begin behoorlijk gefrustreerd te raken. Het salaris is goed, dat wel, maar dat maakt overstappen weer moeilijker.

Daar komt bij dat ik eigenlijk liever in een bank of verzekeraar wil werken dan in een trustkantoor. Een dergelijke organisatie is groter en biedt meer kansen en uitdaging. Ook zijn er meer kansen op uitzending, iets dat trustkantoren 10 jaar geleden vaak deden maar nu eigenlijk niet meer. Als ik solliciteer krijg ik echter alleen maar contact met andere trustkantoren en geen enkele reactie van banken en andere bedrijven. Destijds ben ik in de trust gerold; nu zou ik er graag weer uitrollen.

Verder heb ik het hier wel zo'n beetje gezien hier en zou graag naar Azie (Singapore, Hong Kong) willen, ook ivm mijn Chinese vrouw. Ik heb wel een gezin en hypotheek dus zou liever pas migreren als ik een baan heb. Helaas word ik vanuit Luxemburg vrijwel niet serieus genomen in HK of SG. Ook als het het via Londen probeer is het alsof ik tegen een stenen muur of een holle boom praat. Dit is mede een reden om grote banken te benaderen.

Ik heb zelf een juridische achtergrond maar volg een economie-MBA om van het juridisch etiket af te komen (juristen zijn nl. erg aan eigen land gebonden, bovendien vind ik economie eigenlijk leuker). Maar ook als ik dit presenteer, het lijkt niks te helpen, men staart zich blind op mijn locatie en ervaring en er wordt automatisch aangenomen dat ik voor een paar honderd euro per maand meer naar een precies dezelfde baan overstap.

Hoe kan ik deze impasse doorbreken?
Met citaat reageren