Los bericht bekijken
  #2  
Oud 30 juli 2010, 13:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief als woonbegeleider (interne vacature)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hill53 Bekijk bericht
Geachte heer / mevrouw,
De slash [/] gebruik je doorgaans als "tot en met" teken of als "kiezen tussen" teken. Ik zou op die plek kiezen voor een komma, maar veel beter is het natuurlijk om je sollicitatie te richten tot een persoon. Een belletje naar de organisatie kan je helpen achter de naam te komen - én brengt je alvast onder de aandacht bij de organisatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hill53 Bekijk bericht
Na aanleiding van de interne mail van 23 juli maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie als woon begeleider.
Spelfouten: "Na aanleiding van" moet zijn "Naar aanleiding van" en "woon begeleider" moet zijn "woonbegeleider". "Voor de functie als" moet zijn "voor de functie (van)".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hill53 Bekijk bericht
De afgelopen jaar heb ik binnen X als slaap wacht gewerkt op de locatie X te X. De functie als slaap wacht was qua tijd goed te combineren met mijn studie verpleegkunde die ik onlangs heb afgerond. In september begint mijn vervolgstudie Health Science aan de Vrije Universiteit.
Getalsfout: "De afgelopen jaar" moet zijn "Het afgelopen jaar" of "De afgelopen (..) jaren".
Spelfout: "slaap wacht" moet zijn "slaapwacht" en officiële namen van opleidingen schrijf je als eigennamen, dus beginnend met een hoofdletter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hill53 Bekijk bericht
De combinatie slaap wacht en een studie overdag volgen viel mij erg zwaar. Daarom spreekt de functie als woon begeleider mij erg aan.
Begin je motivatie niet met iets negatiefs. Eerlijk zijn mag, maar breng het zo dat de sollicitatiecommissie niet alleen begrip krijgt, maar ook geënthousiasmeerd wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hill53 Bekijk bericht
De functie als woon begeleider is beter te combineren met mijn vervolgstudie dan als slaap wacht.
Maak niet teveel de vergelijking tussen de functies. Je mag best benoemen dat je ervaring hebt als slaapwacht (en waarom die ervaring jou zo geschikt maakt als woonbegeleider), maar doe dit geen drie keer. Daarnaast loopt de zin niet correct.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hill53 Bekijk bericht
Verder spreekt de taakomschrijving mij aan omdat je als woon begeleider actiever bezig bent met de cliënten dan als slaap wacht.
Ik denk dat deze motivatie door een sollicitatiecommissie hoger wordt gewaardeerd dan de voorgaande. Deze motivatie heeft namelijk betrekking op de functie en op de doelgroep. Je zou deze motivatie kunnen versterken door toe te lichten waarom je beter uit de verf komt als je actief met cliënten bezig bent en/of waarom je dit leuker vindt. Je sterke punt "samenwerken" zou je hier bijvoorbeeld ook terug kunnen laten komen. En je hebt vast wel meer sterke punten die je als toegevoegde waarde voor de functie kunt benoemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hill53 Bekijk bericht
Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.
Sluit af met een zin die prikkelt. In een standaardopmaak is er een vaste plek waar je verwijst naar bijlages, zoals je cv. Een prikkelende zin moet de lezer aansporen tot actie; in dit geval is dat jou uitnodigen. Je mag best hoop uitspreken, maar wees niet te gereserveerd. Jij bent op zoek naar een baan, maar zij zijn ook op zoek naar jou!

Wat betreft de toon van de brief: als je zelf vrij formeel bent, is de toon aardig treffend. Je kunt beoordelen of de brief past bij wie je bent door de brief hardop voor te lezen, desnoods voor de spiegel. Als je jezelf er totaal niet in herkent, vertel dan eens in je eigen woorden waarom je solliciteert op de functie en er geschikt voor bent. Neem het verhaal op en maak er een goed lopende brief van. Succes!
Met citaat reageren