Los bericht bekijken
  #4  
Oud 7 juli 2009, 15:37
Sylvia-82
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO afstandsonderwijs, toegepaste psychologie. yes or no?

Hoi!

Ik zit in een soortgelijke situatie: moet stoppen met hbo pabo deeltijd ivm chronische ziekte (die in mijn 2e jaar pabo vast is gesteld). Daarvoor heb ik al 2,5 jaar psychologie op de universiteit gestudeerd, maar dat was me te 'droog en stoffig' (dus vrijwillig gestopt).

Nu wil ik hbo toegepaste psychologie gaan doen als combinatie van mijn eerdere studies, maar het liefst via de NTI, zodat ik door kan werken als het goed gaat en wat rustiger aan kan doen op slechte dagen. Op de een of andere manier zit er nog steeds een maatschappelijk taboe op het afstandsonderwijs en vraag ik me af in hoeverre werkgevers hier moeilijk over doen. Schoonzus van me is GZ-psy. en zij zei meteen dat ze iemand met een NTI opleiding nooit aan zou nemen... Dat is natuurlijik de mening van 1 persoon en dus heb ik vijf eventueel toekomstige werkgevers gemaild met de vraag hoe zij er tegenaan kijken. Heb ik vandaag gedaan, dus nog geen reactie, maar ben wel zwaar benieuwd!

Punt is namelijk wel dat als ik ergens op gesprek ga ik mijn CV zal moeten gaan 'verdedigen' en mijn chronische ziekte dus in een eerste soll. gesprek naar voren zal komen. Ik vraag me af in hoeverre dit (negatieve) invloed zal hebben in combinatie met een diploma via het NTI... Sta stevig in mijn schoenen en ben niet op mijn mondje gevallen, maar toch... een papiertje waar je niks aan hebt omdat de verkeerde naam erboven staat is zonde! Dan sleep ik mezelf misschien toch maar beter naar de Fontys iedere week.

Zijn er werkgevers op dit forum die hier op willen/kunnen reageren, dan graag!!!
Met citaat reageren