Los bericht bekijken
  #7  
Oud 11 november 2014, 12:08
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Nou nou, dat laatste komt zelden voor, ik kan me geen beroep voorstellen waar er meer vraag naar is dan aanbod. Berichten in de media die bv roepen: "Er zijn te weinig technici!!!!! " zijn altijd zwaar overdreven.
Ik vermoed dat dit sterk streekafhankelijk is.

Als ik een technieker kan vinden en stel deze voor aan mijn baas, dan wordt deze gelijk aangenomen. Als deze dan nog 6 maand blijft, dan krijg ik een premie die kan gaan tot 500€. Ik heb in het verleden reeds premies van 250@ en 100 € ontvangen, dus reclame is het niet. Het gaat hier niet eens over "hooggeschoolden" maar eerder uitvoerende technici zoals loodgieters, lassers, koeltechniekers, EM-ers, ...

Mijn zoon was bezig met studies voor ingenieur ( 5 jaar ). Onder druk van zijn nieuwe werkgever is hij midden het laatste jaar gestopt met studeren en gaan werken. Hij werkt als ingenieur, wordt betaald als een ingenieur, maar zijn hoogste diploma is dat van het middelbaar onderwijs.

Ik ken een poetsvrouw in private dienst die reeds tweemaal 6 maand effectieve gevangenisstraf gekregen heeft wegens brandstichting. Toch wordt ze niet ontslagen.

Citaat:
Ik ben heel erg voor eerlijkheid, heb je al een baan prima uiteraard mag je dan solliciteren ( om mijn vorige statement wat te nuanceren ) maar de langdurig werkloze heeft voorrang.( bij gelijke geschiktheid ) Dat zou eerlijk zijn.
Is dit niet zo? De werkgever krijgt toch premies of belastingsvoordelen als hij een langdurige werkloze gaat aannemen?
Met citaat reageren