Discussie: Bore-out?
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 16 november 2015, 10:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Het is inderdaad heel goed dat je het verhaal voor jezelf opschrijft en deelt. Knap van je dat je je zo eerlijk en kwetsbaar hebt durven opstellen bij je werkgever en helaas was zijn reactie hierop niet wat je had gehoopt. Ga in ieder geval niet twijfelen aan jezelf. Je hebt het goed gedaan en de vraag is nu: hoe verder? Ik raad je aan om voor jezelf eens goed op een rijtje te zetten waardoor jij niet lekker in je vel zit. Komt dit echt (grotendeels) door de werkzaamheden en de sfeer binnen het bedrijf waar je nu werkt? Zijn er nog andere factoren die hierbij een rol spelen? Ga hierbij een stapje verder en bespreek het eens met iemand, een goede vriendin bijvoorbeeld. Je kunt ook een professionele loopbaanbegeleider raadplegen als je hierbij professioneel begeleid wilt worden.

Heb je het idee dat je neerslachtigheid vooral door je werk komt, dan heb je twee keuzemogelijkheden: blijven of vertrekken. Die laatste optie klinkt wellicht heel eng. Als je blijft, weet je in ieder geval wat je hebt – ook al is het niet wat je wilt - en je bent verzekerd van een inkomen. Maar vastzitten in een baan die jou geen enkele levensvreugde brengt, is zeker niet goed voor je. Zeker niet als je 26 jaar bent en je nog heel wat (werk)jaren voor de boeg hebt. Ik heb zelf ook ooit in een situatie gezeten dat ik een vast contract had, maar het werk te weinig uitdagend vond. Diep van binnen wist ik dat ik er weg wilde, maar de vastigheid voelde ook wel prettig. Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om te vertrekken en de stap gewaagd om voor mezelf te beginnen. Hierna is er heel veel moois op mijn pad gekomen en ben ik nog steeds blij dat ik destijds naar mijn intuďtie heb geluisterd.

Moet je nu morgenochtend meteen je contract opzeggen? Nee, zeker niet. Ga voor jezelf eens heel goed na waar die lichamelijke klachten vandaan komen en hoe je ze zou kunnen verminderen. Waarschijnlijk weet je dit wel, maar durf je het niet onder ogen te zien. Zorg ook voor voldoende ontspanning. Ga leuke dingen doen, pak een oude hobby op en blijf onder de mensen. Als je werk niet zo leuk is, moet je je voldoening uit andere zaken halen, zodat je je enthousiasme weer terugvindt en je sprankelend je loopbaanpad kunt vervolgen. Ik wens je veel wijsheid toe!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren