Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 september 2010, 14:26
Esther2 Esther2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 september 2010
Berichten: 3
Esther2 is on a distinguished road
Question Tweede (en laatste) ronde bedrijf A, maar liever naar bedrijf B (procedure loopt nog)

Hallo allemaal!

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren in het volgende:
Begin deze week heb ik een gesprek gehad bij bedrijf A. Leuk gesprek, leuk bedrijf, leuk werk. Vrijdag a.s. mag ik voor de 2e ronde. Samen met nog 1 andere kandidaat. 50/50 dus. Eventueel zou ik daar maandag kunnen beginnen.

Maar... nou had ik vandaag bij bedrijf B ook een erg leuk gesprek. Hierover ben ik echt enthausiast! Andere sector, welke mij meer aanspreekt, leuke organisatie, leuke naaste collega's. Zij waren ook enthausiast, het klinkte wel, naar mijn idee. Maar ze hebben uiteraard nog andere kandidaten en die zullen vast en zeker (bijna) net zo goed en leuk zijn als ik . Waar het op neerkomt is dat ik uiterlijk pas over twee weken antwoord krijg. Een antwoord dat negatief kan zijn...

Stel: ik word uitgenodigd door bedrijf A, krijg een mooi voorstel en begin daar maandag. Heb het er naar me zin en dan, twee weken later, krijg ik bericht van bedrijf B dat zij ook graag met me in zee willen. (Ik weet dat dit koffiedik kijken is en dat het een droomscenario is in deze tijd maar toch, het kan.) Dan baal ik echt enorm dat ik al bij bedrijf A zit, ondanks dat dat ook prima is. Bedrijf B past gewoon net iets beter bij mij.

Daarom zou ik van jullie willen weten hoe jullie dit zouden aanpakken?
Ik kom hier zelf echt niet uit.

Bedankt alvast voor het meedenken!
Met citaat reageren