Los bericht bekijken
  #2  
Oud 5 maart 2009, 07:22
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Brief afdelingssecretaresse

Hoi Sonnig,

Op zich een goede brief, echter wel een aantal zinnen met twijfeltaal waardoor ik het idee krijg dat je niet helemaal voor de volle 100% achter de sollicitatie staat.

Citaat:
Ik ben zeer leergierig en mocht u het nodig vinden, bereid eventueel opleidingen te volgen.
Maak hier een zin van die wat overtuigender is, denk bijvoorbeeld aan "Ik ben zeer leergierig en als dit nodig is, volg ik graag extra cursussen om beter aan te sluiten op mijn toekomstige collega's. (of zoiets )


Citaat:
Mocht ik niet in aanmerking komen voor deze functie, verzoek ik u mijn brief te bewaren voor eventuele toekomstige vacatures.
Gebruik deze zin absoluut niet! Op deze manier kom je over als iemand die naar 20 bedrijven een sollicitatiebrief stuurt en niet alleen maar naar dit bedrijf. Je moet je motivatie voor juist dit bedrijf goed kunnen uitdrukken (geweldige locatie, goede dingen over gehoor van werknemers, etc etc). Op deze manier zal een selecteur hetzelfde idee krijgen en liever voor iemand kiezen die straks met hart voor de zaak kan werken. Ik zeg niet dat jij dit niet zou hebben/doen, maar door dit laatste zinnetje zaai je toch onnodige twijfel.

De meeste sollicitatiebrieven worden over het algemeen toch wel een half jaar bewaard in de portefeuile, mocht de nieuw aangenomen persoon uiteindelijk toch tegenvallen kunnen ze terugvallen op de bewaarde brieven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes met je sollicitatie.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren