Los bericht bekijken
  #4  
Oud 22 maart 2007, 19:21
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief kinderopvang: niet de gevraagde opleiding en ervaring

Hoi,

Je benaderd deze sollicitatie vanuit een verkeerde invalshoek. uit deze brief blijkt (zeer duidelijk) dat je niet het geenste opleidingsnivea hebt. Normaal gesproken, je werkt daar vanuit je stage, weten ze welke opleiding je hebt genoten.

Mij lijkt het verstandiger om op een andere manier de brief neer te zetten. Zet jouw competenties in het zonlicht. Benoem dat je een kei bent in organiseren, slecht nieus gesprekken kunt voeren, uitblinkt in teamgeest kweken, kan delegeren, etc........ Daar liggen jouw kansen. Dat zijn eigenschappen die een persoon in deze functie nodig heeft.
Daarbij bestaat de perfecte kandidaat niet en weten ze wat ze aan je hebben. En dat je benoemd dat je altijd open staat om een studie op te pakken is altijd goed.

Wat ik wel il zeggen is dat je het beste competenties benoemd die jij bezit en niet alledaags zijn. Alledaags zijn bijvoorbeeld dat je zowel zelfstandig als in teamverband kunt werken. (dat kun iedereen in zijn/haar brief)

Snap je welke richting ik je in stuur?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren