Discussie: Nieuwe leden
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 30 november 2013, 23:42
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Ik ben niet op de hoogte van de mogelijkheden van vBulletin software maar ook mij was het opgevallen dat er veel sollicitatiebrieven gepost worden door mensen die alleen maar vragen.

Eerlijk gezegd denk ik dat een tussenliggend schermpje met voorwaarden niet helpt. Mensen klikken zonder te lezen voor akkoord en gaan door met wat ze wilden doen.

Wat ik wel van een ander forum ken is dat het voor nieuwe leden niet is toegestaan om een topic te openen zonder dat dit door een moderator is goedgekeurd. Deze mensen krijgen hier per mail bericht van op het moment dat ze een topic willen openen. De tekst in die mail is aan te passen door de forumbeheerder. Reageren op andermans topics is wel mogelijk voor nieuwe gebruikers. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke oplossing hier kan werken. Het vraagt weliswaar wat meer werk voor een moderator - hij moet alle eerste topics goedkeuren nadat hij heeft vastgesteld dat de topicstarter zich aan de forumregels (lees; inhoudelijk x-keer reageren op andermans topic) heeft gehouden.
Met citaat reageren