Los bericht bekijken
  #2  
Oud 19 augustus 2014, 12:15
Yvonnevto Yvonnevto is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 15
Yvonnevto is on a distinguished road
Standaard

Hoi Loesje,

Jeetje wat vervelend allemaal.
Omdat ik je werkgever niet ken en ook niet weet hoe de hiërarchie is, kan ik weinig over de situatie zelf zeggen.

Wel weet ik dat er altijd wel eens een werkgever tussenzit, waarin je dit soort situaties tegenkomt. Het is erg vervelend wanneer je het gevoel hebt, alles te hebben gegeven en je werkgever vervolgens niet ruim omgaat met begrippen zoals het aanvragen van vrije dagen.
In zo'n situatie bedenk ik altijd dat mijn werkgever wel degene is die mijn salaris betaalt en dus bepaald.
Dat neemt niet weg dat je eens uit zou kunnen zoeken wat je rechten zijn zoals beschreven in jullie personeelsgids m.b.t. bijzonder verlof. Wettelijke bepalingen zijn overigens altijd leidend, maar dat wist je natuurlijk al.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...of-en-vakantie

Probeer je zoveel mogelijk aan de "regels" te houden en blijf plezier houden in je werk. Haal energie uit de dingen die je doet en voor elkaar krijgt. En probeer soms de woorden van je manager/leidinggevende het ene oor in en het andere oor uit te laten gaan. Nu weet je dus dat er een aantal zaken niet flexibel zijn, hoe flauw of hoe dwars iemand jou ook wil zitten. (want het lijkt wel of ze je alleen maar tracht dwars te zitten op persoonlijk vlak zoals je het omschrijft) Klinkt makkelijk gezegd dat gedaan, maar is toch het advies wat ik je mee wil geven.
Indien je het echt niet meer uithoudt kan je altijd verder solliciteren vanuit je huidige baan.

Je werkt natuurlijk het meest constructief wanneer je werkgever je alle waardering geeft die je toe zou moeten komen. Jammer dat sommige leidinggevenden/werkgevers dit nog steeds niet snappen.

Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat je er iets werkbaars van kan maken!
Met citaat reageren