Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 maart 2010, 10:49
jimigi jimigi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 16
jimigi is on a distinguished road
Standaard Ik wil een brief schrijven, maar hoe doe ik dat beknopt EN duidelijk?

Beste,

Ik wil een sollicitatiebrief schrijven, maar ik kom er niet uit.

Ik beschik over de gevraagde opleiding
Ik heb zeer veel affiniteit met geautomatiseerde systemen
Ik heb goede contactuele eigenschappen en ben service gericht naar in- en externe klanten
Ik heb een positieve en flexibele houding t.a.v. ontwikkelingen binnen de afdeling

Dit is het profiel wat ze vragen.

Nu kunnen ze in mijn cv wel zien dat ik de opleiding heb, dus daar ga ik in de brief maar niet op in.

Wat de geautomatiseerde systemen betreft heb ik nu het volgende:
Vanuit mijn werkverleden ben ik zeer bekend met het werken met geautomatiseerde systemen. Ik vind het erg leuk om hiermee te werken en pak de werkwijze van nieuwe systemen snel op. Ook heb ik veel collegae geschoold en ondersteund bij vragen of problemen die zij tegenkwamen tijdens hun werk.

Daarna wilde ik ingaan op de positieve en flexibele houding tav veranderingen.
Ik heb namelijk in het verleden ergens gewerkt waar ik juist degene was die allerlei nieuwe ideeen heeft aangedragen en daarmee geprobeerd heeft de kwaliteit van het bedrijf te verbeteren. Ik vond dit een enorme uitdaging en het gaf mij veel voldoening om het bedrijf te zien groeien.

Wat betreft contactuele eigenschappen, deze zijn ook goed, ik ben zeker service gericht, in het verleden heb ik veel met interne en externe klanten te maken gehad in verschillende functies.


Nu kan ik hier heeeeeeeeele verhalen over schrijven, maar daar zit de ontvanger uiteraard niet op te wachten.
Hoe kan ik dit alles op een beknopte manier in de brief verwerken waarmee het toch duidelijk is wat bedoel?

En moet ik wel ALLE gevraagde profieleigenschappen uitschrijven in de brief? Is misschien ook wel raar voor een werkgever een brief te krijgen van iemand die alles in zich heeft wat ze vragen???
Met citaat reageren