Los bericht bekijken
  #3  
Oud 7 januari 2010, 13:33
Meertje Meertje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2010
Berichten: 8
Meertje is on a distinguished road
Standaard Re: Lastige vraag: waarom wil je bij ons komen werken?

Nou dit is de brief die ik vaak naar bedrijven stuur:

Met veel enthousiasme maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie van ................................ Ik wil graag een nieuwe koers inslaan en ................ is de organisatie waar ik graag mijn huidige kwaliteiten optimaal in wil zetten. De functie spreekt mij aan omdat ik mijzelf als DE kandidate zie binnen uw organisatie. Daarnaast beschik ik over de gevraagde competenties.

Sinds april 2006 ben ik werkzaam als secretaresse binnen de Geestelijke Gezondheidszorg. In deze functie opereer ik als spin in het web voor de afdeling. Voor mij is geen één dag hetzelfde, de ene dag stel ik diverse overzichten voor de teamleider en de andere dag ben ik alleen bezig met het in- en uitgaand telefoonverkeer. Mijn werkzaamheden bestaan uit: in-/uitgaand post behandelen, het ontvangen van bezoekers, het geven van informatie en het opnemen van persoonlijke gegevens, in-/uitschrijvingen, agendabeheer, uren en tijdregistratie invoeren, het voorbereiden en notuleren van vergaderingen, het verwerken en registreren van patiëntgegevens, voor medicatie zorg dragen van patiënten, in- en uitgaand telefoonverkeer, het periodiek opstellen van overzichten t.b.v. de teamleider, ordenen & archiveren van patiëntendossier, het uitwerken van verslagen/brieven, marketing verzorgen voor de afdeling.

Ondanks het feit dat ik momenteel mijn baan in de publieke sector vervul, meen ik toch over de kwaliteiten te bezitten die de uitoefening van deze functie ten goede komen. Omdat ik veel contact heb met cliënten, meen ik te beschikken over goede en heldere communicatieve vaardigheden. Verder ben ik oplossingsgericht, wat naar mijn mening noodzakelijk is binnen de dienstverlening. Met mijn huidige kwaliteiten zou ik mij graag binnen uw organisatie verder willen ontwikkelen, en ben ik ervan overtuigd dat ik hier in mijn element zal zijn. Ik werk graag voor en met mensen, vind het prettig het initiatief te nemen en proactief te werken. Tot slot ben ik stressbestendig, grijp graag uitdagingen aan en denk ik mee met de organisatie.


U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief weer te geven. Daarom zie ik er naar uit om tijdens een persoonlijke kennismaking mijn brief nader te kunnen toelichten.



Met vriendelijke groet,

..................................

Wat vinden jullie hiervan? is dit een goed begin?? Aanpassingen zijn van harte welkom.
Met citaat reageren