Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 juni 2014, 19:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd01 Bekijk bericht
hij ineens vond dat ik als enige mijn telefoon in mijn tas moest doen en deze niet meer op mn bureau mocht hebben omdat hij had gezien dat mijn telefoon regelmatig knippert als hij langs loopt. Ik heb hier eerder nog nooit een enkele waarschuwing over gehad. Om prive redenen wil ik dit niet en heb ik aangegeven dat ik mijn telefoon niet in mijn tas doe. Mijn werkgever heeft toen een brief opgesteld waarin hij aangaf dat ik dat wel moest, ik heb dit getekend voor gezien en aangegeven dat ik het er verder absoluut niet mee eens was en dit dus alsnog niet ging doen. Vanaf donderdag tot vanochtend heeft mijn telefoon onder werktijd dus ook gewoon op mijn bureau gelegen
Dat is niet handig. Het is heel redelijk dat een werkgever verbiedt tijdens het werk met privédingen bezig te zijn. Als hij dat in een brief laat weten, dan zou toch duidelijk moeten zijn dat je je daar beter aan kan houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd01 Bekijk bericht
Ik ben gelijk naar het juridisch loket gereden en het enige wat ik kan doen is een advocaat inschakelen
... om het ontslag aan te vechten. Dat lijkt me inderdaad een goed idee.

Citaat:
de advocaat stuurt vandaag of morgen een brief naar mijn werkgever. Helaas is de advocaat die mij gaat helpen pas volgende week aanwezig
Hoe kan de advocaat die pas volgende week aanwezig is vandaag of morgen al een brief sturen?

Misschien kun je beter langs een andere arbeidsrechtadvocaat, die deze week al beschikbaar is.

Citaat:
enig idee wat mijn rechten nu zijn?
Aan ontslag op staande voet stelt de rechter hoge eisen. Het is nog maar de vraag of daaraan in dit geval voldaan is. Een privételefoon op je bureau is na de schriftelijke waarschuwing waarschijnlijk verwijtbaar, maar of het voldoende grond is voor ontslag op staande voet vraag ik me af. Het kan dus een goed idee zijn om ermee naar de rechter te gaan (als de werkgever na jouw brief niet op het ontslag terugkomt).

De Rijksoverheid zegt over ontslag op staande voet:
Citaat:
Niet eens met ontslag
Bent u het niet eens met uw ontslag op staande voet? Dan kunt u schriftelijk bezwaar maken bij uw werkgever. U kunt uw ontslag ook aanvechten bij de kantonrechter. Dit moet u binnen 6 maanden na het ontslag doen.
__________________
René
Met citaat reageren