Los bericht bekijken
  #3  
Oud 16 juni 2011, 10:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itsme Bekijk bericht
Mijn man is er eigenlijk al wel klaar mee en wil zich weer bij het detacheringsbedrijf melden.
Je man doet er verstandig aan zich niet zo te laten heen en weer slingeren tussen onduidelijke situaties. Als je ergens een dienstverband hebt, dan ga je toch niet zomaar voor een ander bedrijf werken zonder duidelijke arbeidsovereenkomst?

Citaat:
Kan hij zomaar ontslag krijgen, gezien het feit dat hij nu zonder contract werkt?
De verplichting om een contract op te stellen ligt bij de werkgever. Als die dat nalaat, dan ligt de rechtsbescherming vooral aan de kant van de werknemer.

Het probleem is alleen de bewijsvoering. Als je man met documenten (loonstrookjes, betalingen, e-mails, urenstaten, werkbriefjes) en met getuigen kan aantonen dat hij in feite een dienstverband heeft, dan is dat voor de rechter wel voor elkaar te krijgen. Maar als de werkgever glashard ontkent en je hebt weinig bewijs, dan is het aan het oordeel van de rechter.

Ik sluit me daarom aan bij Rens: bouw een dossier op.

Citaat:
Stel dat hij voor hij zijn contract heeft een andere baan heeft kan hij dan direct weg of moet hij een opzeg termijn aan houden?
Hij moet uiteraard de opzegtermijn aanhouden, tenzij hij het met zijn huidige werkgever eens wordt over een eerdere ontslagdatum.

Eerlijkgezegd: wat een chaos. Zo werk je jezelf in de problemen. Ga snel eens langs bij een juridisch adviseur, al dan niet via een vakbond of rechtsbijstandsverzekering.
__________________
René
Met citaat reageren