Los bericht bekijken
  #5  
Oud 29 juni 2011, 19:13
itsme itsme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2011
Berichten: 5
itsme is on a distinguished road
Standaard

Hij heeft nu eindelijk een contract gekregen maar we worden er niet erg blij van. Er staat een concurrentie beding in, dat hij geen nevenactivieteiten mag doen zonder schriftelijke toestemming en een verplichting tot overwerk zowel op zaterdagen als feestdagen!! Mijn man heeft naast zijn werk nog een eigen bedrijf, dit is bij zijn werkgever bekend. Hij kan dus het beding niet tekenen omdat het niet ondekbaar is dat hij met klanten direct of indirect zaken zal doen. Verhaal overwerk heeft hij in het sol. gesprek aangegeven als incidenteel geen probleem maar niet structureel en sowieso in overleg, het is bij hun dus strctureel en zonder overleg. (en een verplichting als ik het zo lees) Dit is dus even in het kort. Het is nog steeds heel lastig om zijn baas te spreken te krijgen, had het contract even in zijn tas gestopt en verder niet! Mijn man tekent dit ook niet maar hoe kunnen we dit nu doen? Mijn man wil aangeven dat er bovenstaande dingen dus gewijzigd dienen te worden en dat hij anders niet tekent.

Is het trouwens ook normaal dat er in een contract staat dat als je arbeidsongeschikt raakt door derden dat je loon bij wijze van voorschot wordt gegeven en dat wanneer je schadevergoeding inzake loon krijgt je dit overdraagt aan je werkgever? (Vind het zelf niet heel onlogisch hoor)

Er staat ook een stukje over werktijden in, is het handig om er in te laten zetten dat hij gemiddeld ongeveer 2/3 keer per maand eerder weg moet ivm mijn werk? Ook dit was in sol gesprek besproken.

Er staat ook in welk cao er van toepassing is, is het dan ook zo dat wat er in het cao staat boven het contract staat??

Nou een heel verhaal en ik hoop dat er iemand is die een reactie kan en wil geven.

alvast bedankt.
Met citaat reageren