Los bericht bekijken
  #12  
Oud 25 november 2008, 20:41
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard Re: Moet baan vinden om in Nederland te mogen blijven

Hoi Alexandra,

Aller eerst wil ik zeggen dat ik absoluut verrast ben te lezen dat jij pas 4 jaar in Nederland bent. Je Nederlands is verschrikkelijk goed

Ten tweede, alles wat je doet, wees eerlijk en open. Dit is echt de sleutel tot succes. Als achteraf blijkt dat je iets belangrijks verzwegen hebt dan heb je echt een probleem bij een werkgever. Natuurlijk is je situatie vervelend maar als jij gewoon een jaarcontract krijgt dan is volgens mij de IND gewoon tevreden. Dit is ook echt dat jij echt goed moet benadrukken tijdens gesprekken. Leg uit waarom je een bepaalde baan wilt hebben, wat lijkt je leuk en hoe wil jij groeien in je carriere, wat zijn je dromen en wensen in het leven. Laat zien dat jij je toekomst ziet in Nederland en niet ergens anders.

Ten derde, ik zou je graag eens willen spreken. Kun jij mij misschien bellen? Ik stuur je mijn nummer wel toe via een persoonlijk bericht. Binnen het vakgebied Credit Management zijn wij altijd op zoek naar geschikte mensen. Voor afgesturdeerde HBO-ers is altijd wel ergens plek en dat wil ik graag samen met jou bespreken om te kijken of het vak iets voor jou is en of er op het moment banen zijn die jij leuk vindt. Hoe sta jij hier tegenover?

Ik verneem het graag van je.

Groet,

Pieter
Met citaat reageren