Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 mei 2009, 16:39
Butterfly Butterfly is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 mei 2009
Berichten: 2
Butterfly is on a distinguished road
Standaard Twijfel over studiekeuze!

Hi beste mensen,

Ik heb mijn VWO diploma met E&M profiel in 2007 behaald. Daarna had ik me aangemeld voor de studie rechten - het leek me een veilige keuze en de kans op een baan is groter dacht ik. Maar al gauw liep ik al achter en het was niet wat ik ervan had verwacht... meeste hoorcolleges vond ik ronduit saai. Ik besloot ermee te stoppen voor februari zodat ik kon uitzoeken welke studie mij wel aansprak. Ik ben naar een aantal opendagen geweest, economische opleidingen etc... maar ik dacht laat ik rechten toch maar weer proberen, misschien als ik er echt mijn best voor doe en het bijhoud dat ik het wel leuk zal vinden. Wel heb ik al mijn vakken gehaald in de 1e semester en tweede semester had ik echt geen zin meer om weer aan te beginnen. Ik ging af en toe naar hoorcolleges en uiteindelijk raakte ik helemaal achter... ik heb een tentamen op komst en ik heb er niks voor gedaan:S Mijn ouders denken dat ik nog steeds studeer, maar het is niet zo, ik schaam me diep tegenover iedereen en durf mijn huis te verlaten...

Ik heb geen tot weinig vrienden en vind het moeilijk om naar hoorcolleges te gaan, omdat ik me erg dom en alleen voel...

Mijn oplossing was aangezien ik al erg achterloop met de stof dat ik maar beter kan stoppen met de opleiding en een andere opleiding kan zoeken, maar ik ben bang dat het gewoon niets zal uitmaken... Ik heb de 1e semester gehaald omdat ik continu in de bieb zat te leren, maar ik heb totaal geen social skills en ik ben al 20.

Wat kan ik het beste doen?

Groetjes
Met citaat reageren