Discussie: Ongelukkig op werk
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 september 2008, 18:40
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: ongelukkig op werk

Hoi Mikmak,

Jouw verhaal had de mijne kunnen zijn...
Ik werk inmiddels iets langer op deze plek, in het begin vol zelfvertrouwen, ik "ging als een speer"
Toen ging mijn collega 4 weken op vakantie en daarna was er ineens vanalles niet goed... ik had het ook niet druk gehad, maar wel wat dingetjes ondernomen om meer te kunnen doen, maarja je bent nieuw in de grote organisatie, nieuw in de functie... waar begin je? ik zou ook niet zonder reden bij een willekeurig iemand het kantoor binnen stappen... wat die mensen doen sluit totaal niet aan bij mij werk... hoe kunnen ze mij dan aan werk helpen?

Ik werd er vreselijk onzeker van en durfde steeds minder goed initiatief te nemen... waardoor ik weer meer verwijten naar mijn hoofd kreeg geslingerd..

daarnaast is die collega ook nog een enorme controlfreak, en nu moeten wij samen de functie uitoefenen die ze b ijna 10 jaar in haar eentje heeft uitgevoerd... aan de ene kant wil ze meer initiatief zien, meer nieuwe ideeen... aan de andere kant is bijna geen idee goed genoeg, ze weet alles beter en bovendien heeft ze het liefst dat ik elk emailtje wat ik verstuur naar haar cc zodat ze me beter in de gaten kan houden...

inmiddels ben ik dus weer druk aan het solliciteren, want deze situatie werkt voor geen meter... ik ben er bijna aan onderdoor gegaan, loop nu bij een psycholoog (niet alleen hiervoor natuurlijk, het was een welbekende druppel)... ik ben nu niet zo labiel meer (bij elke boe of bah barste ik al in tranen uit) maar ben nog wel heel erg moe...

Hoe je dit het beste aan kunt pakken weet ik niet, want ik zit er zelf ook nog midden in... mij wordt geadviseerd om te gaan praten met de arbo-arts, maar wat die er verder aan kan doen?

het liefste ben ik zo snel mogelijk weg daar... er is me ook aangeboden dat ik de tijd krijg om iets anders te zoeken, ik krijg dan gewoon doorbetaald en hoef maar minimaal te werken... dat aanbod klinkt heel erg verleidelijk, maar ik ben toch bang... op deze manier verspeel ik wel mijn recht op een uitkering... nou ben ik niet zo heel bang dat ik die zal nodig hebben.... maar toch, ik heb nu een jaarcontract dus de komende 6 maand zouden ze niet van me af kunnen komen

Het enige wat ik je kan adviseren is probeer iemand te vinden binnen het bedrijf waarmee je hierover kan praten...
en verder zou ik toch alvast eens rond gaan kijken naar vacatures... praat jezelf niet aan dat het overal zo zal gaan... er zijn vast genoeg bedrijven die zitten te springen om jou en waar je je meteen goed op je gemak voelt... het ene bedrijf past nou eenmaal beter bij je dan het andere bedrijf...

ik ben er in elk geval achter dat ik niet bij te grote bedrijven moet werken, en al helemaal niet bij overheidsinstellingen...

misschien kan je dat ook voor jezelf bedenken? in welke ba(a)n(en) voelde je je prettig en waar kwam dat door?
Met citaat reageren