Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 augustus 2011, 21:38
Fedor Fedor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 6
Fedor is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie junior recruiter

Beste carriéretijgers,

Ik heb een sollicitatiebrief geschreven. Zouden jullie er jullie mening over willen geven voordat ik hem verstuur? Uit de vacature heb ik de kernwoorden gehaald die belangrijk zijn. Dit zijn:
Ondernemend
Bereid zijn om trainingen en cursussen te volgen
Enthousiast en gedreven
Zelfstandig maar ook een echte teamplayer
Communicatief vaardig

Er wordt niets gezegd over dienstverlenend zijn, maar dit heb ik in mijn brief wel meegenomen.

Alvast bedankt.

Gr. Fedor

Geachte mevrouw ***,

Met veel enthousiasme reageer ik op de vacature van Junior Recruiter bij ***, waarop mijn oog is gevallen tijdens het browsen op de website van nationale vacaturebank. Met trots kan ik u vertellen dat een nieuwe fase in mijn leven is aangebroken. In juli 2011 ben ik namelijk afgestudeerd aan de opleiding ***. Nu is het tijd om het werkveld in te gaan.

Communicatief vaardig en dienstverlenend, zijn eigenschappen die een Junior Recruiter naar mijn mening zeker moet bezitten. Tijdens mijn studie is hier veel aandacht aan besteed. Ik heb veel kennis en ervaring opgedaan van verschillende gesprekstechnieken, zoals luisteren en doorvragen om de wensen van de ander te achterhalen. De Nederlandse taal beheers ik naast mondeling, ook schriftelijk in zeer goede mate. Daarnaast ben ik van nature dienstverlenend ingesteld en haal ik er voldoening uit om mensen op weg te helpen.

Ik ben een enthousiast en ondernemend persoon. Dat blijkt wel uit het feit dat ik tijdens mijn stage op *** het initiatief heb genomen om meerdere projecten uit te voeren dan oorspronkelijk gepland was. Tijdens deze stage heb ik samen met collega’s verschillende onderzoeken uitgevoerd, waarbij samenwerken zeer belangrijk was. Naast samenwerken, kan ik ook prima zelfstandig werken.

*** is een organisatie die kwaliteit uitstraalt. Ik zou het dan ook erg fijn vinden om onderdeel uit te maken van deze organisatie. Wat me vooral aanspreekt in de functie van Junior Recruiter bij ***, is dat ik mezelf kan blijven ontwikkelen. Dit is namelijk iets waar ik veel waarde aan hecht.

Ik hoop dat ik middels deze brief mijn enthousiasme om te komen werken bij *** heb laten blijken. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.


Met vriendelijke groet,

***
Met citaat reageren