Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 maart 2012, 13:51
demonique demonique is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 5
demonique is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Psycholoog in opleiding..Graag feedback!

Graag feedback op mijn brief. Er zijn heeeeel veel andere sollicitanten bij elke sollicitatie die ik verstuur voor psycholoog of psycholoog in opleiding en daarom móet mijn brief onderscheidend zijn, alleen dit lukt me niet goed. Net afgestudeerd heb ik niet zoveel ervaring als andere en daarom kan ik mij daar niet op onderscheiden. Ik hoop op hele goede tips!! Thnx!

Geachte heer/mevrouw XXX,

Graag wil ik hierbij solliciteren op een functie als GZ-Psycholoog in opleiding bij XXX. Toen ik vernam dat deze opleidingsplek bij uw instelling misschien beschikbaar was, werd ik meteen geďnteresseerd. Ik hoop dat mijn persoonlijkheid aansluit bij het profiel dat u zoekt.

Door mijn stage bij XXX en mijn opleiding bij XX heb ik veel affiniteit gekregen met probleemgerichte kortdurende behandelingen bij kinderen. Wat mij aantrekt in uw werkwijze is dat deze gericht is op clusters van leeftijden, in plaats van stoornissen. Daarnaast richt u zich op de actuele problemen en klachten van het kind en de jeugd. Deze manier van behandeling spreekt mij erg aan.

Mijn interesse is zeer breed en het lijkt mij interessant om zowel met kinderen als volwassenen te werken. In mijn stage heb ik mij ontwikkeld op dit gebied, want daar werd zowel relatie- als gezinstherapie gegeven. Aangezien bij uw instelling ook naar het gehele systeem wordt gekeken denk ik dat mijn expertise daarbij aansluit. Bij mijn stage werd namelijk gebruik gemaakt van systeemtherapie. Ik heb veel kennis opgedaan bij het behandelen van volwassenen met rouw gerelateerde stoornissen en depressie. Daarnaast beheers ik het afnemen van diagnostiek goed, door zowel de ervaring tijdens mijn afstudeeronderzoek als bij het behalen van de Basisaantekening Psychodiagnostiek.

Uit de functie blijkt dat degene die u zoekt goed het werken kan combineren met het studeren. Ik ben van mening dat ik deze kwaliteit bezit, aangezien ik mijn gehele studie heb gewerkt om de studie te bekostigen. Ook ben ik loyaal aan mijn werkgever. Zo werk ik bij mijn huidige werkgever momenteel 6 jaar met veel inzet en plezier. Mijn gedrevenheid en doorzettingsvermogen blijkt ook uit de bestuurservaring die ik onder andere heb opgedaan bij de XXX.

Ik ben flexibel en leer graag en snel. Werken bij uw instelling lijkt mij een mooie uitdaging, die ik graag met veel enthousiasme aan wil gaan. Daarom zou ik het op prijs stellen als u mij wilt uitnodigen voor een gesprek.
Ik hoop spoedig van u te horen.


Met vriendelijke groet,

XXX

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren