Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 juni 2009, 22:37
define define is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 1
define is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar

Dag allemaal,

Graag wil ik jullie visie horen over onderstaande sollicitatiebrief, ik zie nu namelijk door de bomen het bos niet meer. Het betreft een sollicitatie naar de functie van (Junior) Juridisch Medewerker bij de Rechtbank. Het is vrij zakelijk opgesteld, omdat ik begrepen heb dat sollicitatiebrieven naar de rechtbank helder en to the point moeten zijn. Is deze brief dat ook? Waar ik verder erg benieuwd naar ben is of de brief overtuigend overkomt en zo nee, hoe ik dat dan wel voor elkaar kan krijgen.

Ik vind het echt geweldig dat er zo'n forum bestaat, waarbij mensen elkaar kunnen helpen met dit soort lastige zaken als sollicitatiebrieven schrijven. Bij voorbaat heel veel dank voor jullie hulp!

Ow ja, nog 1 ding; de vacature sluit op 29 juni a.s., dus ik zou het erg op prijs stellen als ik nog deze week reacties mag ontvangen omtrent mijn brief.

Groetjes,

Define



Functieomschrijving
• Als (junior) juridisch medewerker bereid je zittingen voor
• verschaf t de rechter ondersteuning tijdens de procesgang.
• Het betreft zaken op het gebied van het Insolventierecht.
• Je fungeert als griffier ter zitting, maakt processen-verbaal en de
uit de zitting voortkomende vonnissen.
• rechter-commissaris ondersteunende taken tijdens de looptijd en bij
de afwikkeling van faillissementen en schuldsaneringsregelingen.

Functie-eisen
• een voltooide opleiding HBO-rechten of universitaire opleiding
Nederlands recht, hoofdrichting civiel recht.
• Belangrijke competenties: zelfstandig werken, uitstekende
uitdrukkingsvaardigheid in woord en geschrift, een goed analytisch
vermogen en de vaardigheid kennis en ervaring over te dragen.
• Ervaring in het insolventierecht is een pré.

Geachte heer/ mevrouw,

Vol belangstelling en interesse las ik uw vacature naar de functie van (Junior) Juridisch Medewerker op uw website "***". Geboeid door hetgeen ik hierin las en tevens verblijd door de vele overeenkomsten tussen mijn persoon en de persoon waarnaar uw rechtbank op zoek is, besloot ik te solliciteren.

Mijn naam is *** en ik studeer Rechtsgeleerdheid en Notarieel recht aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Inmiddels heb ik mijn bachelor Rechtsgeleerdheid behaald en ben ik drukdoende mijn masters Rechtsgeleerdheid - met als afstudeerrichting privaatrecht - en Notarieel recht af te ronden. In de loop der jaren heb ik veel juridische (werk)ervaring opgedaan bij verscheidene advocatenkantoren.
Hierbij heb ik geleerd zelfstandig te werken, flexibel te zijn en mij zowel in woord en geschrift uitstekend uit te drukken.

Als jonge professional lijkt het mij een enorme ervaring als juridisch medewerker bij uw rechtbank te mogen werken. Je bent immers als juridisch medewerker met interessante (juridische) vraagstukken bezig, zeer nauw betrokken bij de procesgang en biedt daarnaast de rechter de nodige ondersteuning. Ook het feit dat het hier een uitdagende functie betreft waarbij je zaken snel, doch nauwkeurig, moet voorbereiden en tevens moet zorgdragen voor een zorgvuldige afhandeling, boeit mij enorm.

Uw rechtbank spreekt mij enorm aan, omdat zij jonge professionals de mogelijkheid biedt tot persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling. Naar ik begrijp zullen het zaken gaan betreffen op het gebied van het Insolventierecht. Dit is tevens het rechtsgebied waaraan ik mijn scriptie zal gaan wijden. Gezien dit gegeven, meen ik dan ook een bijzondere bijdrage te kunnen leveren aan de rechtspraktijk van uw rechtbank.

Indien u van mening bent dat ik uw rechtbank in positieve zin zou kunnen versterken, dan ben ik uiteraard bereid u hiervan verder te overtuigen in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


***

Bijlage: Curriculum Vitae