Los bericht bekijken
  #3  
Oud 12 januari 2007, 17:23
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe gek kan het lopen

Hoi!

Als ik het goed begrijp dan kun je terug komen bij je oude werkgever, terwijl je maandag bij een nieuwe baas kunt beginnen.

Ja dat klopt, heb dus tussendoor een andere baan gehad (ca. 7 maand), dus het gaat om mijn baas daarvoor...

Je bent nu aan het twijfelen omdat het werk wat je deed vertrouwd en bekend is en de nieuwe baan afwachten is wat het gaat worden.
Ja inderdaad!

Ik heb een aantal vragen voor je:
1. Waarom wilde je weg bij je oude werkgever?

De manier waarop de moedermaatschappij de strategie opgezet had, belemmerde eigenlijk het functioneren van het bedrijf zelf. Het is dus ook mis gegaan, want in november is de moeder failliet gegaan. Ik was het dus niet eens met het beleid, en wat betreft mijn eigen functie zat er door de toenmalige structuur geen doorgroei voor mij. Ik zocht dus een nieuwe uitdaging op een ander gebied, en ben intercedent geworden.

2. Wat waren de leuke aspecten van je "oude" werk?
Het contact met agenten, klanten (in het Frans, Duits en Engels), en de directe collega's.

3. Wat waren de minder leuke aspecten van je "oude" werk?
De toenmalige structuur.

4. Wat kun je leren in de nieuwe baan?
Meer op het gebied van marketing en communicatie, en ik kan er meer mijn creativiteit in kwijt. Helaas heb ik niet zoveel meer met m'n talen te doen. Hoewel ik misschien wel zit te denken aan het ontwikkelen van een website voor de buitenlandse markt (even voor de duidelijkheid: ik ga werken voor Vacaturebank.nl)

5. Mag je ook een maand proef draaien in je nieuwe baan, met de garantie dat je na die maand terug mag komen in je "oude" baan?
Dat weet ik niet of ik die garantie heb. Gezien de positiviteit van het gesprek vandaag, en hoe graag ze me terug willen zoals ze gezegd hebben, denk ik wel dat ze dit zullen bieden.

Misschien helpen de antwoorden op deze vragen je een beslissing te nemen.
Ondanks het positivisme van mijn "oude werk" , blijft het feit dat ze in drie jaar tijd nu failliet zijn gegaan, ondanks dat de 2e keer niet aan hun zelf te wijten viel, want autonoom draaide het wel redelijk goed, alleen zat de moeder ertussen, die hun niet meer betaalde. Ze moeten volgend jaar 7 mln omzet draaien, en zitten nu t/m augustus al op 4mln. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat klanten echt positief zijn en blijven, want de concurrent zal het ze wel moeilijk gaan maken. De structuur is nu een stuk beter, en de nieuwe "geldschieter" laat het bedrijf volledig zelfstandig werken. Dus dat is allemaal wel positief. Eerlijk gezegd denk ik zelf, dat ik hoe dan ook het beste maandag gewoon bij m'n nieuwe baan kan beginnen, al typende zo. Ik wil dit graag, en kan wat meer creativiteit kwijt.

Groetjes
Met citaat reageren