Discussie: Waarde NCOI diploma
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 juni 2015, 23:49
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Ik heb gesolliciteerd terwijl ik net begonnen was met een studieprogramma bij de NCOI. Er kwam een reorganisatie, ik liep wel warm voor een deeltijdopleiding en eigenlijk moest ik er min of meer blind in, alleen wetend dat het onderwerp me aansprak en gezeik van het UWV wegens beschikbaarheid voor te zijn. Eigenlijk heb ik er louter positieve reacties op gehad dus ik denk dat het meer gewaardeerd wordt dan je zou denken.

Verder zijn de volledige opleidingen gewoon geaccrediteerd, hiermee voldoen ze net als normale opleidingen aan de eisen die gesteld zijn door NVAO. Het kan wel van belang zijn hierop te letten; NCOI biedt door zijn modulaire aanpak ook veel deelprogramma's aan. Hiermee haal je geen titel, maar als aanvulling op je originele opleiding is het dus best iets waard.

Uiteindelijk wist ik alsnog mijn ontslag af te wenden, door een opleiding te doen liet ik zien dat ik iets waard was, kon ik overgeplaatst worden naar een hogere functie en was mijn ontslag plotseling een vast contract (aangezien ze wel moesten omdat ik al 3 jaar tijdelijke contracten heb gehad). En een andere werkgever die me ook een aanbod deed had het nakijken. Nou ik heb nog nooit in m'n leven kunnen kiezen uit 2 arbeidscontracten. Intussen volg ik nog met plezier de opleiding. Wat mij betreft heeft het zijn waarde al bewezen terwijl ik nog niet eens mijn opleiding heb afgerond.

Ik doe deze en die ligt dus wel aardig in de markt: http://www.ncoi.nl/opleiding/HBO-opl...anagement.html . Alleen voldeed ik met gemak aan de toelatingseis, in jouw geval moet je dit misschien even checken. Verder lijkt het me echt iets voor jou. Het is dus alleen wel een deelprogramma van een volledige bachelor.
Met citaat reageren