Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 november 2006, 17:02
Frank Frank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 5
Frank is on a distinguished road
Standaard Vervelende manier van sollicitatiegesprek

Hallo Allemaal,

Na 18 jaar gewerkt te hebben bij hetzelfde bedrijf ben ik na een reorganisatie boventallig geworden. Er zijn wat interne vacatures geweest waarvan ik er op twee gereageerd heb. Voor de ene ben ik afgewezen en voor de andere heb ik morgen (donderdag 9 nov.) een gesprek.

De persoon die het gesprek afneemt (samen met iemand van P&O, de bedrijfsleider en een medewerker van de afdeling waar ik wil werken) is de directeur van het bedrijf en heeft een beetje een rotmanier van interviewen.

Hij stelt steeds een situatie voor en vraagt hoe ik zou handelen. Ik moet simpelweg te lang nadenken over een antwoord en sla dan dicht.

Ik heb enkele jaren geleden al eens een sollicitatiegesprek met hem gehad en ben toen gigantisch op mijn platte gegaan, om eerlijk tezijn mede door een slechte voorbereiding van mijn kant.

Ik ben niet verlegen van aard, ben redelijk zeker van mijzelf, maar weet niet zo goed om te gaan met deze manier van interviewen.

Saillant detail is dat degene die aangenomen was bij dat vorige sollicitatie gesprek nu ook weer solliciteert voor dezelfde functie ( hij is ook boventallig) en een uur voor mij een gesprek heeft. Jullie begrijpen dat ik nu wat beter uit de verf wil komen.

Iemand tips?

Sorry voor het late tijdstip van plaatsen. Ik ben nu pas bekend met dit forum terwijl ik dagenlang op dit soort sites zit te kijken ter voorbereiding. Ik hoop dat jullie mij nog kunnen en willen helpen.

mvg. Frank
Met citaat reageren