Los bericht bekijken
  #8  
Oud 8 juli 2014, 22:39
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Het troost idd wel

In de IT wereld is het of je word een topper ( en hebt het geluk in de zeilen , de goede projecten , de goede stapjes op het juiste moment ) of je bent iemand die zoals jij het zegt buiten de boot valt en pech hebt met de projecten die je krijgt en niet op de juiste momenten de stapjes kan maken.

Helaas is er totaal geen compassie en solidariteit binnen de IT. ( wat wil je ook zijn allemaal halve autisten ( prima mensen verder , ik bedoel hier niks negatiefs mee ) heb ik het idee soms )

Wat ik wel erg jammer vind is dat er geen bedrijven zijn die zeggen nou wij zorgen ervoor dat ook jij met die boot mee kan. Als jij voor ons keihard wil werken en loyaal bent dan zorgen wij dat jij hier 10 jaar kan blijven of zo.

Die tijd is schijnbaar voorbij. Er word nu echt 100% gekeken kunnen we deze persoon meteen op een project inzetten? ( en dus geld aan verdienen )
Nee, dan is die niet welkom. Maar dus ook, hmm die persoon heeft goed gewerkt voor ons maar nu zit die tijdje op de bank, tijd om hem eruit te werken. ( ook al meegemaakt )
Ik heb dus ook al geprobeerd te solliciteren op vacatures als .NET ontwikkelaar met als voorstel dat ik mijn omscholing zelf bekostig ( 3 maanden geen salaris ) maar dan krijg je ook meteen een afwijzing met als reden, nee we zoeken geen omscholers we willen echt iemand die we meteen bij de klant kunnen plaatsen.

Ik ben nu zelfs zover dat ik een bord aan het maken ben ( zon sandwich bord ) met zoiets als tekst erop: SAP ABAP ontwikkelaar zoekt werk en dan bv in Utrecht door het centrum te gaan lopen.
( onder het motto van misschien dat een rare ludieke actie me aan een baan kan helpen )
Nou heb ik iets teveel zelfrespect daarvoor ( hang het bord nu bij mijn huis aan de drukke weg hopelijk werkt dat ) maar zo wanhopig ben ik bijna wel.
( inmiddels al forse hypotheekachterstand )
Met citaat reageren