Los bericht bekijken
  #6  
Oud 10 maart 2008, 14:58
zeekameel's schermafbeelding
zeekameel zeekameel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2008
Berichten: 11
zeekameel is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief. graag advies!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student Bekijk bericht
Hoi,

Op de site xxxxxxxxx.nl zag ik de mogelijkheid om te solliciteren naar een functie als scheidingsmakelaar. Door de informatie die op u site staat is mijn interesse dan ook meteen gewekt. Doordat mijn ouders zijn gescheiden en ik lange tijd het contact met een van beide was verloren, weet ik hoe belangrijk het is om een scheiding op een goede manier te regelen. Door middel van deze brief zou ik graag naar deze functie solliciteren.
Ik vind de inleiding te langdradig en iets of wat onzeker overkomen. Een inleiding moet juist DE pakkende alinea zijn waardoor de lezer gelijk geïnteresseerd is. Het verhaal dat je zelf ervaring hebt met een scheidingsmakelaar kun je denk ik beter in een andere alinea aan bod laten komen. Zelf zou ik er bijv. dit van maken:
Op de site xxxxxxxxx.nl las ik met belangstelling de omschrijving van de functie scheidingsmakelaar. In deze brief zal licht ik graag mijn sollicitatie nader toe.

Onlangs heb ik heb mijn opleiding HBO-rechten succesvol afgerond. Hierdoor bezit ik al de nodige kennis, die ik kan gebruiken bij deze functie. Naast mijn eigen ervaring beschik ik over een groot inlevingsvermogen, waardoor ik mensen goed begrijp. Door mijn stage bij Laser Lafayette Services bv Nederland en mijn werk bij Mc Donalds, waar ik veel contact met mensen had, heb ik de nodige mensenkennis opgedaan.

Het stukje na de , van de eerste zin vind ik niet helemaal lekker lopend. kan zo snel niks anders verzinnen
U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten, die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. Ik ben een leergierig persoon waardoor ikbereid ben de nodige trainingen te volgen om de cliënten zo goed mogelijk te begeleiden. Ik ben integer en werk zeer accuraat.

Klinkt erg als functiebeschrijving (welke de werkgever vast al heel goed kent), ik zou het wat meer in de ik-vorm veranderen
(Daarnaast spreekt) de werkwijze van de scheidingsmakelaar spreekt mij erg aan. In eerste instantie omdat er eerst een gratis adviesgesprek plaatsvindtwaardoor de dienstverlening laagdrempelig wordt. Verder is er één contactpersoon die alle zaken regelt, waardoor het contact persoonlijk is. Als laatste vind ik het zeer goed dat na de dienstverlening een evaluatie plaatsvindt. Dit duidt erop dat men de dienstverlening wil blijven verbeteren en dat is zeer belangrijk.

Graag zou ik in een gesprek mijn motivatie verder toelichten en nader kennis maken met het bedrijf.


Met vriendelijke groet,

Op zich een nette brief, ik heb wat aanpassingen gedaan, kijk maar of je er iets aan hebt! Groetjes
Met citaat reageren