Discussie: Wat is wijsheid?
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 juni 2011, 09:19
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Dat is altijd een lastige keuze.
Aan de ene kant is loon niet alles en is het belangrijk dat je werk hebt wat leuk is en dat je leuk blijft vinden.
Persoonlijk denk ik dat je na verloop van tijd geen uitdaging zult hebben in je werk als automonteur helemaal als je weet dat je meer had kunnen bereiken of kunt bereiken.

Als je havo hebt voltooid met normale cijfers zou ik het gewoon zonde vinden om mbo te doen en zou me toch meer gaan focussen op banen waar je een specifieke hbo opleiding voor nodig hebt dan de opleiding zelf.
HBO is een jaar of 4-5 terwijl je daarna nog 40 jaar moet werken dus soms moet je toch even door de zure appel heenbijten gezien elke opleiding wel vakken heeft wat je gewoon niet ligt.

Dus mijn advies is te kijken naar banen die je leuk lijkt waar je een hbo opleiding voor nodig hebt. Loon mag dan nu nog niet zo belangrijk zijn maar als je gaat samenwonen en een gezin hebt dan denk je hier vaak wel anders over.

Ikzelf heb indertijd de mavo gedaan omdat ik gewoon lui was, heb daarna mbo gedaan ben aan het werk gegaan en ben nu alsnog bezig met hbo in deeltijd dus zo kun je er ook komen maar als ik terugkon in de tijd dan wist ik het wel en was ik gewoon voor havo gegaan en dan het hbo.
Met citaat reageren