Los bericht bekijken
  #4  
Oud 7 augustus 2012, 12:33
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hallo Djyraina,

Je brief heeft een erg hoog ik-gehalte (ik heb 17 keer 'ik' geteld) en ik vind hem erg voorzichtig van toon. Je schrijft onder meer:
  • Deze functie lijkt mij op het lijf geschreven
  • Dit laatste denk ik goed te kunnen doen
  • Iets wat nuttig zou kunnen in mijn werk als secretaresse
  • Ik denk daarom dat ik
Niet zo voorzichtig ! Je brief neemt in overtuigingskracht toe als je deze zinnen krachtiger formuleert, bijvoorbeeld: ... en daarom is de functie mij op het lijf geschreven.



Citaat:
Ik werk inmiddels al 10 jaar als secretariële ondersteuning in verschillende bedrijven, waaronder ING, UWV, DWI en CWI. Door de opgedane kennis en ervaring heb ik mij goed ontwikkeld tot een secretaresse die stevig in haar schoenen staat. Daarnaast omschrijf ik mijzelf ook als een stressbesteding persoon, communicatief vaardig, sociaal en ambitieus. Kortom, een spin in het web.
Je sluit deze alinea af met de conclusie 'Kortom, een spin in het web'. Op basis van de genoemde feiten vind ik dit een rare afsluiter. Als brieflezer trek ik die conclusie namelijk niet.



Citaat:
Geachte heer Wolters
Geachte heer Wolters,

Citaat:
Ik vind het maatschappelijk belang van de organisatie erg interessant.
Hoezo? Leg dit eens uit.

En nog een paar taaldingetjes:

Citaat:
Bovendien voldoe ik, wat competenties betreft, prima aan het door u geschetste profiel.
Je voldoet dus alleen wat competenties betreft aan het geschetste profiel?

Citaat:
Iets wat nuttig zou kunnen zijn in mijn werk als secretaresse.
Citaat:
Ccurriculum Vvitae
Citaat:
Ik hoop dat dit voor u aanleiding is om mij voor een persoonlijk gesprek uit te nodigen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren