Los bericht bekijken
  #10  
Oud 26 januari 2011, 13:03
beike beike is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2011
Berichten: 15
beike is on a distinguished road
Standaard

.....dat hangt er maar net vanaf. persoonlijk sta ik niet te wachten op een jong gastje met een grote bek en weinig ervaring. Voegt dat iets toe aan mijn organisatie?

Enige bescheidenheid is inderdaad op zijn plaats. Het is echt niet zo dat alle HBO-ers een geweldige carriere hebben en bakken met geld verdienen. Dat wordt je voorgesteld maar de realiteit is stukken minder spannend. Die is gewoon werken..... .

Je hebt pas waarde -en kunt dus meer vragen- als jij iets kan of hebt dat een ander niet kan. Dus als je helemaal alleen afstudeert is jouw papiertje geld waard. In realiteit studeer je tegelijk met nog een paar honderd anderen af die allemaal hetzelfde weten als jij. Dus je waarde is maar beperkt. Die verhoog je door aan het werk te gaan en ervaring op te bouwen. En als jij unieke vaardigheden hebt, dan kun je de hoofdprijs vragen. Zodoende maakt die 30-er met levenservaring meer kans.

Wat betreft jouw vraag Rudolf: ik denk dat je veel van je keuzes op de verkeerde gronden gemaakt hebt. Een pas op de plaats en eens goed nadenken over je volgende keuze lijkt mij een goed idee.
En daarbij eerst aan het werk te gaan is een goede realitiycheck, ik denk dat "noname" daar wel een punt heeft. En werk dat je -intelectueel- makkelijk aan kan ontspant ook, geeft je ruimte om na te denken.

ben overigens benieuwd hoe het nu gaat met je.
Met citaat reageren