Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 april 2013, 00:07
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard Solliciteren met een arbeidshandicap

Ik probeer nu reeds twee jaar vruchteloos om van job te veranderen. In mijn huidige functie voel ik me echt niet gelukkig en daar moet dus werkelijk een einde aan komen. Dat ik lijd aan een lichte vorm van autisme maakt het daar niet gemakkelijker op. Nu heeft de VDAB (Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling) beslist dat een werkgever die me in dienst neemt tijdens vijf jaren beroep kan doen op de Vlaamse Ondersteuningspremie voor personen met een arbeidshandicap.

Nu zou ik graag enkele spontane sollicitatiebrieven willen versturen (ik denk dat dit realistischer is dan te solliciteren op een concrete vacature die dringend moet ingevuld worden). Echter zit ik met de vraag wanneer ik mijn arbeidshandicap en de ondersteuningspremie moet vermelden: in het begin of aan het einde van de brief?

Mijn eerste gedacht is dit aan het begin te doen. Direct met de deur in huis vallen en zo de interesse van de werkgever te wekken. Maar anderzijds kan dat alleen al de werkgever zo afschrikken dat deze de rest van de brief niet meer leest en ik me niet meer kan verkopen.

Wat denken jullie daarover?
Met citaat reageren